Internetoví podvodníci a můj dopis bance

14.08.2019

Už měsíc si čile dopisuju se svojí bankou. Né, že bychom byli takoví kámoši. Prostě jsem nalítla podvodníkům na internetu a snažím se vysvětlit své bance, že platba, kterou bez mého souhlasu uskutečnila byla bez mého souhlasu.

Je to  srandovní. Všichni to vědí. Server Viagogo provozují podvodníci. Každý to ví, dokonce někteří z mých přátel to vědí. Nechápu, že zatímco sdílejí na sociálních sítích své obědy a večeře, to, že se nechali podfouknout nesdílejí. A zrovna to by mohlo být užitečnější, než kdejaký pečený kuře s kaší...

No nic, nebudu svou naivitu na nikoho svádět. Já byla i na kurzu, víte? Na kurzu bezpečnosti na internetu. Kdyby tam ukazovali příklad stránek Viagogo, ťukala bych si na čelo, že na tohle může nalítnout leda blb. Je tam tolik varovnejch znamení, že se až srdce směje. Jenže když něco hrozně moc chcete, navíc to slíbíte někomu dalšímu, totiž, že ty téměř vyprodaný lístky seženete, zatmí se vám mozek. Nebo, vám možná ne, ale mě se zatměl. A podle stížností, který jsem pak, o jedno velké rozčarování později, našla na netu nejsem zdaleka jediná.

Abych to shrnula. Sháněla jsem lístky na koncík, první na mě vyskočilo Viagogo a výhrůžně odpočítávalo čas, kdy mám možnost poslední z pár volnejch lupenů zakoupit. Byl to závod s časem (nojo NO JO! já vím...tohle je jedno ze znamení) Díkybohu se na mě dostalo! Lístky, který normálně stojej 1000 sice stály 1390, ale mám je! Na platbu mám pár minut, tak honem... (ach jo...no jo) platba kartou...odkliknu 2780 za dva lístky a...je to! Počkat...COŽE?! Tabulička co vyskočila hlásá, že děkuje za provedenou platbu 3680! tak moment...rezervační poplatek 900?! S tím nesouhlasím! Takhle drahý lístky nechci! Vletim do internetovýho bankovnictví. Platba už je v blokaci. Jak to? Nepřišla žádná autorizační SMS... Volám do banky a při druhým infarktu mi sdělej, že autorizační SMS musí obchodník podporovat, jinak nepřijde a strhnou si to rovnou. Momentálně nemohou nic dělat a musím počkat, až se platba zaúčtuje, načež mohu požádat o reklamaci. Blokuju kartu, jeden nikdy neví...

Dorazí mi mejl z Viagogo. Vstupenky prý pošlou týden před akcí. Což je v Listopadu. Je Červenec.

Šmejdím po internetu. Dozvídám se informace, při kterých prodělám několik dalších srdečních zástav. Viagogo jsou zkušení šmejdi, sídlící v USA (dříve ve Švýcarsku). ČOI zkoušela, jak to s nima je a stalo se jí přesně to, co mě. Píšu ČOI. Odpověď je celkem jasná: Měla sis děvenko dávat větší pozor. Internet není dětské hřiště. Volám dTest, ochránce spotřebitelů, na telefonní číslo u jednoho z článků. Na vstupenky se vrácení peněz nevztahuje. Na jejich stránkách píšu stížnost a řadím ji na 1. z 38 stránek stížností na tuto společnost. Zkontaktovat prodejce není možné. Okradených jsou mraky. Komu vstupenky za krvavý prachy dorazejí, nemá jistotu, že se na akci dostane. Často jsou falešné, někdy je prodaná jedna vstupenka vícekrát. Dostane se tam ten, kdo s ní přijde první. Bezva dárek k narozkám.

Na přepážce v bance mi roztomilý pracovík sdělí, že nejsem první, kdo si na tuto společnost stěžuje.

Polomrtvá se dočkám zaúčtování platby. Ihned volám reklamace. Probíhá to tak, že sdělím svůj problém a člověk na druhé straně, unavený a bez jakýchkoli spisovatelských ambicí sesmolí vlastními slovy pokus o reklamaci. Čekám.

Odpověď mě uzemní. Prý se konečná částka zobrazila před potvrzením platby, takže mám smolíka pacholíka. Rozvzteklím se do nepříčetna. Takže když říkám, že nezobrazila, tak jako lžu?! Rozhodnu se počkat až vychladnu a napíšu jen napůl sprostej mejl. Nakonec ještě líp, je slušnej, ale servítky si neberu. Odpověď z banky je osobnější, nicméně vychází nastejno. Prostě podvodníci byli, jsou a budou a smůla. Nebojte, u nás jsou Vaše peníze v bezpečí, věřte nám. Musíte si zkrátka pečlivěji číst ty obchodní podmínky a tam to všecko najdete. Vaší reklamaci nikam neposunem, páč karetní společnost by to stejnak zamítla, tudíž to nemá cenu.

A tak jsem začla hledat. v obchodních podmínkách banky. Byla to celkem nuda, ale taky vzrušující. A dlouhý. A nesrozumitelný. A protiřečící si. A nejasný. A nedostatečný. 

Mejl co jsem jim poslala byl obsáhlý. Podařilo se mi vyhnout sprostejm slovům. Tak zas čekám, a pak Vám napíšu, jak to dopadlo.